Tolino Shine eReader bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tolino Shine eReader bruin op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

lgeleyns 10-11-2014
Geschreven voor: Tolino Shine eReader bruin

Beoordeling na enkele maanden in ons bezit: De initiële beoordeling heeft zich grotendeels bevestigd: toestel is zeer handig in gebruik. start vlot op, zeer goede leesbaarheid (ook in iets donkerder omgeving door de backlight), goed vast te houden, snel genoeg, goed instelbaar. Kan zeer veel boeken bevatten (ik werk enkel met ePub - nog niets rechtstreeks gedownload), zeer zuinig. Nadeel: de webbrowser is nogal minnetjes. Om te beginnen door het monochrome scherm maar ook tamelijk traag. Wel voldoende geschikt om bv webmail te lezen en voor in noodgevallen. Landscape is ook niet mogelijk.
Uitermate tevreden met dit toestel.

lgeleyns 23-07-2014
Geschreven voor: Tolino Shine eReader bruin

Toestel gisteren gekocht bij De Standaard Boekhandel voor €99,-. Ook een sleeve en schermfolie aangeschaft. Ik heb het toestel vooral vergeleken met de TOBO Aura. Op allesebook.de kan je van beide toestellen (en vele andere) uitgebreide beoordelingen vinden. Beide toestellen leken me elkaar waard hoewel ik geneigd was naar de Tobo te gaan: iets kleiner, capacitief scherm, volledig vlak oppervlak en meer instelmogelijkheden voor tekstweergave (o.a. afstand tussen lijnen). En bij Bobshop ook voor €99,- te koop.
Maar aangezien mijn echtgenote de e-reader zou gebruiken heeft haar oordeel de doorslag gegeven: kopen bij een echte winkel en een groter oppervlak onderaan het scherm waardoor het makkelijker lijkt de reader vast te houden. Dit laatste moet zij natuurlijk nog ervaren. De volgende 3 weken verlof zullen dus uitsluitsel geven.
Het aanbrengen van de beschermfolie was een makkie. De eerste opstart van het toestel ook. Hij vond dadelijk mijn thuiswifinetwerk dat dan ook dadelijk geïnstalleerd was.
We hebben nog geen boeken gedownload maar al wel de account bij De Standaard Boekhandel aangemaakt. De Cloud space hebben we nog niet in gebruik genomen.
Wel al boeken van mijn PC omgezet (epub formaat). In de handleiding was niet meteen duidelijk in welk directory van de reader je de boeken dient te zetten maar uiteindelijk blijkt dat dadelijk in de root te zijn. Als je ze daar zet herkent hij nieuwe boeken dadelijk en neemt ze op in de bibliotheek. De hele directory structuur is mij nog niet duidelijk.
Tot nu toe lijkt alles prima. Na ons verlof volgt een echt ervaringsverslag

Rikly 12-05-2015

Is er na jullie verlof nog meer ervaring te melding of is verlof nog niet voorbij ??